
Izgalmas témát szeretnénk mutatni nektek. Talán sokan nem is gondolnak rá, milyen egyszerűen fel lehet dobni egy irodát, vagy lakást. „csak egy kis képzelet és kreativitás” és a beltéri dekor csodákat tesz…
Az E-ON érdi újonnan készült ügyfélszolgálati irodája segítségével osztunk most meg veletek pár tippet.

Ebben az esetben az építési terv mellett dekorációs arculati tervvel is előrukkolt a cég. Ez azt jelenti, hogy az építést nem csak építési, kivitelezési terv előzte meg. Gondoltak az ügyfelek és az ott dolgozók szépérzékére, hangulatára is. Ezért a praktikum mellett a megjelenés is igen fontos volt. Beltéri dekor, valamint kültéri dekor is megvalósult.
Arculat és megvalósítás
A kreatív csoport a cég lefektetett arculati irányelvei szerint egy letisztult, modern megjelenésű irodát fog átadni a nagyközönségnek. Az alapszín a fehér – mint a tisztaság szimbóluma -, a piros, kék, sárgászöld és bordó pedig az arculatban szereplő kiegészítő színek. Nincs túlbonyolítva. Egyszerű de látványos. A nagy fehér falfelületet praktikusan beépített szekrénnyel törték némileg meg. Ám az is fehér színű ezért ezt az adott elemek színes fóliával történő bevonásával tették egyedivé. Ezek a színes „csíkok” visszaköszönnek a belső és külső téren egyaránt, különböző felületeken. Falon festés formájában, üvegen nyomtatott üvegfólia formájában, illetve a már előbb említett beépített szekrényed ún. direkt színű fólia formájában. A végeredmény akkor lett jó, ha ezeket a felületeket nem különböztettétek meg a képeken. Ha csak a cikket olvasva merül fel a kérdés, hogy miért emeltem ki a három eljárást? Mert noha ezek különböző felületek, melyekre különböző technikájú eljárással visszük fel a meghatározott színt, mégis EGYEZNIÜK KELL!

A legszembetűnőbb a piros felület. A cég arculatában meleg piros néven van definiálva a megfelelő Pantone kóddal, mely színteret a nyomdaipar használ. Az építőiparban a RAL színteret használják, míg a dekorációban nyomtatás esetén a Pantone-t. Direkt fóliák esetén az adott fólia forgalmazó (AVERY, MACTac, Oracal, 3M, hogy csak néhányat említsek.) saját skáláját. Na, és akkor hozd össze, hogy jó legyen! 😀
A recepciós vagy irányító pult mögé egy hatalmas – nyomtatott – 3×3 méteres fotó is került a falra. Témája igazodik a hely szelleméhez, az energia szolgáltatáshoz. Az oszlopra pedig falfelirat, mely megtöri a nagy pirosságot…

Külső dekor
A kirakatüvegek nagy felületét is a cég színeiből kombinált csíkozás jellemzi. A nagy üvegfelület a minél több fény beengedésére hivatott. Ezért fontos volt, hogy bejutását az irodába a lehető legkisebb mértékben korlátozzuk.

Erre a célra mi sem alkalmasabb, mint az ún. ONE WAY VISION fólia, melynek tulajdonsága a nyomtatható felület – alapszíne a fehér -, valamint az, hogy mivel apró lyukak sokaságából áll, átereszti a fényt. Nem mellesleg a kilátás is szinte zavartalan. Igen, mivel ez nyomtatható felület, produkálni kellett a már feljebb említett Pantone színtérben meghatározott színeket, melyeknek egyezniük kell a bent is használt fal (RAL) és fólia színekkel.